natatoma-on-tour.reismee.nl

Aanpassing en verbeteringen.

Hallo daar zijn we weer. Het is lastig werken met de nieuwe digitale spullen, het kost wat tijd. We kunnen steeds moeilijk verbinding krijgen en het inloggen geeft ook nog de nodige problemen, zit nu in een cafe maar met hulp van wat wat mensen om ons heen zit ik nu te type. Heb de tekst van gisteren aangepast en wat aangevuld (ziet het er wat beter uit misschien nog even lezen? ) Dat bericht was gemaakt na het eten op de telefoon van Marijke, zeer klein scherm en dikke vingers geven geen goed resultaat.

Torun, is een geweldige plaats met veel middeleeuwse gebouwen, veel gebouwen in de steigers en worden prachtig hersteld. Als je in deze omgeving bent moet je deze stad zeker bezoeken!!! De wereld beroemde peperkoek is echt heel lekker. We wisten niet dat Nicolaus Copernicus hier was geboren ( 19-2-1473) Op 18 jarige leeftijd ging hij studeren in Krakau en zetten zijn studie voort in Italie Daar studeerde hij ,rechten, geneeskunde, theologie, Grieks, wiskunde en astrologie, een knappe bol dus.

De Kerk van de Heilige Maagd Maria ende St-Johannes Kathedraal zijn zeker het bezoeken waard.